NECE Logistics tegutseb vastutustundlikult järgides Eesti ja rahvusvahelisi seadusi ning regulatsioone
Rahvusvaheline maanteetransport toimub kooskõlas:
- CMR Konventsiooniga (Rahvusvahelise autokaubaveo leping)
- Eesti Vabariigi seadusandlusega, sh Võlaõigusseadusega,
- Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA) üldtingimustega.
NECE vastutus ekspedeerija ja/või vedajana on reguleeritud vastavalt ELEA 2015 üldtingimustele ning CMR Konventsioonile
Muud veoliigid:
- Meretransport toimub Haagi-Visby reeglite alusel (kui ei ole kokku lepitud teisiti).
- Õhutransport järgib Varssavi konventsiooni sätteid (kui ei ole sätestatud teisiti).
Poola seiresüsteem (SENT)
Kaubavedusid Poolasse, Poolast või transiidina Poola kaudu reguleerivad eraldi reeglid.
Alates 18. aprillist 2017 kehtib Poolas autokaubaveo seiresüsteemi seadus, mis kohustab teatud tüüpi kaupade registreerimist Poola kaubaveo seiresüsteemis PUESC.
See süsteem (SENT) loodi eesmärgiga vähendada maksupettusi ja takistada ebaseaduslikku kaubandust (nt kütused, õlid, alkohol, tubakatooted).
👉 Info PUESC kohta Poola Rahandusministeeriumi lehel (EN/RU)
👉 Info SENT-süsteemi kohta ERAA lehel (ET)
Mahukaalu arvestus
Kauba veokulu arvutamisel kasutatakse maksustatavat kaalu – olenevalt sellest, kumb on suurem: tegelik kaal või mahukaal. Mahukaal arvutatakse vastavalt transpordiviisile.
Maanteetransport
- 1 m³ = 333 kg
- 1 LDM (laadimismeeter) = 1850 kg
- 1 EUR-alus (1,2 × 0,8 m) = 740 kg
- 1 FIN-alus (1,2 × 1,0 m) = 925 kg = 0,5 LDM
- Tööstuslik alus (1,2 × 1,2 m) = 0,6 LDM, kaal 1110 kg
Konteinerveod (LCL)
- 1 m³ = 1000 kg
Lennutransport
- 1 m³ = 167 kg
Näide: Kui saadetise mõõdud on 1 × 1 × 1 m, on selle mahukaal 167 kg. Kui tegelik kaal on suurem, arvestatakse see veokuluks.
Kahjustused ja kaubakahju menetlemine
Kuigi NECE Logistics teeb kõik endast oleneva, et tagada kauba turvaline ja kahjustusteta kohaletoimetamine, võivad harvadel juhtudel (ca 0,1%) logistikaahelas ette tulla ootamatud olukorrad.
Kahjustuse või puudujäägi korral:
- Fikseerige olukord kauba vastuvõtmisel koos autojuhiga ning tehke märge CMR saatedokumendile (mõlemad pooled allkirjastavad).
- Palume teha fotod kahjustusest või puudujäägist.
- Teavitage viivitamatult NECE veokorraldajat, kes juhendab edasiste sammude osas.
- Varjatud kahjustuse korral peab info meieni jõudma hiljemalt 7 päeva jooksul peale mahalaadimist.
- Kui kahju on selge, esitage meile kahjuteate vorm koos järgnevate dokumentidega:
- Fotod
- Saatedokumendid
- Kirjeldus kahjustusest või kadunud kaubast
- Hüvitamisele kuuluv summa koos põhjendusega
- Kauba ostuarve
NB! Hüvitise väljamaksmisel jätab NECE Logistics endale õiguse kahjustatud kauba omandiõiguse ülevõtmiseks.